MuJaHiDaH


Assalamualaikum...
Bersyukur kita kehadrat Allah SWT kerana dengan izinNya kita masih lagi diberikan peluang untuk merasai dua nikmat utama iaitu Iman dan Islam.Walaupun ana sudah berada di IPT tapi perlu lebih banyak mendalami ilmu2 yang mencabar. Marilah kita sama-sama berdoa semoga kita sentiasa mendapat ilmu yang manfaat dan dirahmati dari Allah SWT.

Sesi kemasukan bagi pelajar baru untuk tahun 2011 telahpun bermula. Tahniah kepada semua pelajar baru yang berjaya melanjutkan pengajian di SMAYK.Dikesempatan yg ada nie, ana nak ucapkan Selamat Datang ke Sekolah Agama (Arab) Yayasan Khairiah kepada 400 pelajar baru yang mendaftar pada hari ini untuk menduduki tingkatan 1 dan pelajar Tahfiz.
Semoga ketibaan adik2 di SMAYK akan membuka satu lembaran baru bagi diri adik2 sebagai seorang pelajar muslim. Setiap kita perlu sentiasa berusaha untuk menjadi manusia yang paling berguna dan bermanfaat kepada orang lain.
Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud:
“Perumpamaan orang mukmin itu adalah seperti pokok kurma, semua apa yang ada padanya dapat dimanfaatkan”.
(H.R. Bazzar)
Sekitar hari pendaftaran di perkarangan bangunan U (SMAYK)















Semoga kita mendapat keredhaan Allah atas kerja baik kita dan dapat mengharungi cabaran pengajian dengan sabar dan tabah. Akhir kata dari ana sebagai wakil alumni SMAYK, semoga adik2 dapat menjadi insan yang lebih cemerlang daripada sebelumnya. Di samping itu,dapat kita mempertingkat ketaqwaan kita kepada Allah dan memainkan peranan sebagai pemuda-pemudi islam yang akan menjadi peneraju kepada islam dan Negara tercinta.
Wallahu'alam... Wassalam...
Label: edit post
0 Responses

Post a Comment